mandag den 23. maj 2011

bestemors blomsete

Jeg holder af denne hånd-patchwork teknik, der indebærer basting stof over tyndt pap eller papir skabeloner - jeg foretrækker at bruge pap, da det giver en bedre kant til at folde imod. Du kan derefter syr figurerne tilsammen blokke og i sidste ende til at danne en quilt. Ja, dette er ikke en hurtig måde at gøre en quilt, men jeg kan lide, at man kan lægge det fra sig og tag det op og lavde lidt igen på det. Det er en god metode at bruge, når man søger nøjagtighed med små stykker.


Udkast til en skabelon af den figur, du vil bruge - jeg anbefaler at du bruger skabeloner til hexagon det er seks kanter og tegne skabelon på skabelonen plast, eller pappet. Brug en god håndarbejde saks til at klippe skabelonen ud med, og sørg for at du ikke øge størrelsen af ​​det. Kontroller, at skabelonen er den rigtige størrelse ved at placere den tilbage i løbet af de oprindelige udarbejdet skabelon og tegne omkring den. Hvis linjerne ikke passer op lave en ny skabelon. Bemærk: Hvis du laver en købt projekt, bør formen gives på et mønster ark.

Jeg printer selv ud på lidt tykker papir / letvægts pap at gøre så mange figurer som kræves og derefter bruge en god saks til at klippe dem ud med. Klip evt dit stof en 1cm større end skabelonen, Jeg plejer at skære mine ca 1 cm støre end pappet. Placer pap figur på den forkerte side af stoffet, og fold sømrummet over den ene side af gangen, og ri omkring det. (en stor knude er lettere at fjerne ved slutningen og den kontrastfyldte trådnår du rier gør det nemmere at se), jeg limer,

Placer to stykker sammen ret mod ret, og ved hjælp af en neutral-farvet tråd, syer du brikkerne sammen langs de tilstødende kanterne fange kun folderne i stoffet, og ikke pap, da det skal fjernes, før figurerne er applicerede. Fortsæt sy stykkerne sammen og når du har lavet den ønskede form fjerne du ri tråden og derefter forsigtigt fjerne pap skabeloner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar